FPSO (Floating Production, Storage and Offloading)
Далай тэнгисийн гүнээс газрын тос, байгалийн хийн олборлох ба нүүрстөрөгч боловсруулах, хадгалах зориулалттай хөвөгч усан онгоц.
Өөрөө олборлох болон ойролцоох олборлох цамхаг, байгууламжаас нүүрсустөрөгчийг хүлээн авах тэдгээрийг боловсруулж ялгах, өөр хадгалах савруу тээвэрлэж хүргэх, шугам хоолойгоор юүлэх зэрэг үйл ажиллагааг явуулна.
Далай тэнгисийн гүнээс газрын тос, байгалийн хийн олборлох ба нүүрстөрөгч боловсруулах, хадгалах зориулалттай хөвөгч усан онгоц.
Өөрөө олборлох болон ойролцоох олборлох цамхаг, байгууламжаас нүүрсустөрөгчийг хүлээн авах тэдгээрийг боловсруулж ялгах, өөр хадгалах савруу тээвэрлэж хүргэх, шугам хоолойгоор юүлэх зэрэг үйл ажиллагааг явуулна.
өр
Нэг байгууламж буюу хөлөг онгоц дээр бүгд оршдог, өрмийн цамхаг, насос, генератор, хадгалах савнууд, хий ус ангижруулагч сепираторууд, ажилчдын байр, нисдэг тэрэг буух талбай, хадгалах савыг дүүргэх суллах насос станц гэх мэт. Тусдаа ямар нэг дэд бүтэц хэрэггүй хадгалах сав, дамжуулах хооолой гэх мэт. Ихэвчлэн газрын тос, хий тээвэрлэгч хөлөг онгоц, ачааны онгоцны их бие ашиглан хийсэн байдаг. Түүхий тосыг байгууламжийн олборлолтын хүчин чадал, хадгалах багтаамж зэргээс хамаарч 1-7 хоногийн хооронд тодорхой хугацааны давтамжтайгаар агуулах хөлөгт юүлнэ. FPSO нь одоогийн байдлаар өдөрт 100-200 мянган баррель газрын тосыг олборлож байна.
Түүнчлэн:
FSO (Floating storage and offloading vessel) – хөвөгч агуулах ба тээвэрлэх хөлөг онгоц.
FDPSO (Floating, Drilling and Production, Storage and Offloading) - Өрөмдлөг ба олборлолт, Хадгалах ба тээвэрлэх хөлөг онгоц.
FLNG (Floating liquefied Natural gas) – Шингэрүүлсэн байгалийн хийн хөлөг онгоц.
FSRU (Floating Storage Regasification Unit) – Хадгалах ба хий ялгаж боловсруулах хөлөг онгоц тус тус байна.
Хамгийн гүнээс олборлолт хийдэг FPSO нь “BW Pioner” хөлөг. Уг хөлөгийг“BW Offshore”, “Petrobras Americas” INC хамтран эзэмшдэг. Энэхүү хөлөг Мексикийн эргийн 249-р талбайгаас 2600 метрийн гүнээс олборлолт явуулж байна.
Хамгийн том багтаамжтай FPSO нь “Kizomba A” хөлөг, агуулахын багтаамж 350 000м3. (МУ-ын нийт газрын тосны бүтээгдэхүүний агуулахын багтаамж ойролцоогоор 300 000м3 байх). Энэхүү агуу хөлгийг 800 сая доллараар БНСУ-ын Хьюндайн хүнд үйлдвэрт ExxonMobil-ын захиалгаар хийжээ. 285 м урт, 63 м өргөн, 32 м өндөр, 81000 тонн жинтэй энэхүү аврага хөлөг Төв Африкийн Ангол улсын эргээс 320 кт-т Атлантын далайд ажиллаж байна.
Нэг байгууламж буюу хөлөг онгоц дээр бүгд оршдог, өрмийн цамхаг, насос, генератор, хадгалах савнууд, хий ус ангижруулагч сепираторууд, ажилчдын байр, нисдэг тэрэг буух талбай, хадгалах савыг дүүргэх суллах насос станц гэх мэт. Тусдаа ямар нэг дэд бүтэц хэрэггүй хадгалах сав, дамжуулах хооолой гэх мэт. Ихэвчлэн газрын тос, хий тээвэрлэгч хөлөг онгоц, ачааны онгоцны их бие ашиглан хийсэн байдаг. Түүхий тосыг байгууламжийн олборлолтын хүчин чадал, хадгалах багтаамж зэргээс хамаарч 1-7 хоногийн хооронд тодорхой хугацааны давтамжтайгаар агуулах хөлөгт юүлнэ. FPSO нь одоогийн байдлаар өдөрт 100-200 мянган баррель газрын тосыг олборлож байна.
Түүнчлэн:
FSO (Floating storage and offloading vessel) – хөвөгч агуулах ба тээвэрлэх хөлөг онгоц.
FDPSO (Floating, Drilling and Production, Storage and Offloading) - Өрөмдлөг ба олборлолт, Хадгалах ба тээвэрлэх хөлөг онгоц.
FLNG (Floating liquefied Natural gas) – Шингэрүүлсэн байгалийн хийн хөлөг онгоц.
FSRU (Floating Storage Regasification Unit) – Хадгалах ба хий ялгаж боловсруулах хөлөг онгоц тус тус байна.
Хамгийн гүнээс олборлолт хийдэг FPSO нь “BW Pioner” хөлөг. Уг хөлөгийг“BW Offshore”, “Petrobras Americas” INC хамтран эзэмшдэг. Энэхүү хөлөг Мексикийн эргийн 249-р талбайгаас 2600 метрийн гүнээс олборлолт явуулж байна.
Хамгийн том багтаамжтай FPSO нь “Kizomba A” хөлөг, агуулахын багтаамж 350 000м3. (МУ-ын нийт газрын тосны бүтээгдэхүүний агуулахын багтаамж ойролцоогоор 300 000м3 байх). Энэхүү агуу хөлгийг 800 сая доллараар БНСУ-ын Хьюндайн хүнд үйлдвэрт ExxonMobil-ын захиалгаар хийжээ. 285 м урт, 63 м өргөн, 32 м өндөр, 81000 тонн жинтэй энэхүү аврага хөлөг Төв Африкийн Ангол улсын эргээс 320 кт-т Атлантын далайд ажиллаж байна.
No comments:
Post a Comment